فیزیوتراپی کارنیک – نجمه نظری – میدان ولیعصر و بلوار کشاورز تهران

تهران،منطقه 6، میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، خیابان ایتالیا

تکنیک های فیزیوتراپی درمانی چیست؟

طب سوزنی و سوزن خشک، تکنیک‌های حرکت مفاصل، درمان دستی، ماساژ و تکنیک‌های بافت نرم، کشش عضلانی، فیزیوتراپی، تکنیک‌های درمانی فیزیوتراپی، فیزیوتراپی ورزشی
ماهیت فیزیوتراپی: “شما امروز اقداماتی را انجام می دهید و آینده شما بعداً از شما تشکر خواهد کرد”. این شیوه که در هر جنبه ای از زندگی شما قابل استفاده است، برای سلامتی نیز صادق است.

 

تکنیک های فیزیوتراپی

معمولاً پزشکان، مراجعان را برای فیزیوتراپی، پس از جراحی مانند تعویض مفصل ران یا حادثه ای مانند سکته قلبی ارجاع می دهند. فیزیوتراپیست کسی است که دارای مغز یک تکنولوژیست، قلب یک انسان دوست و دستان یک هنرمند است تا حالت عادی را در شما بازآفذینی کند.

جلسه فیزیوتراپی شامل درمان آسیب، بیماری و اختلالات از طریق روش های فیزیکی است. روش ها ورزش، ماساژ، دستکاری قسمت های مختلف بدن برای سهولت جریان انرژی است.

ممکن است حوادثی رخ دهد که شما درگیر آسیب ورزشی یا تصادفات رانندگی شوید. علاوه بر این، ممکن است سناریوهایی از قطع عضو جراحی، آرتریت، کشیدگی ستون فقرات وجود داشته باشد.

در مرکز فیزیوتراپی، ما بر پیشگیری و توانبخشی تمرکز داریم. ما طیف گسترده ای از راه حل های درمانی برای علائم زیر داریم:

درد گردن و کمر
مشکلات در استخوان ها، مفاصل، ماهیچه ها و رباط ها
مشکلات لگنی
خستگی، درد، تورم، سفتی و از دست دادن قدرت عضلانی

فیزیوتراپیست ها در مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی زندگی روزمره شما را متحول می کنند. برای ایجاد این امکان، یک سری درمان را با توجه به نیاز هر بیمار انجام می دهیم.

در این مقاله، می‌خواهید با برخی از تکنیک‌های رایج فیزیوتراپی که ما استفاده می‌کنیم آشنا شوید:

درمان دستی:

فیزیوتراپیست ها در زمینه تکنیک های فیزیوتراپی عملی مانند:

تکنیک های فیزیوتراپی تحرک مفاصل
هنگامی که مفاصل سفت می شوند، ممکن است از درد رنج ببرید. این تکنیک برای حرکت صاف مفاصل مفید است. فیزیوتراپیست ها تراز ساده مفاصل قفل شده را اصلاح می کنند. شدت و روش بسته به تشخیص فردی متفاوت است.

کشش عضلانی
فیزیوتراپیست ها تمرینات دامنه حرکتی (ROM) را توصیه می کنند که حرکت بدن را تقویت می کند. تمرینات ROM شامل تلقین تمرینات اصلی مختلف همراه با یوگا است.

فیزیوتراپیست ماهیچه های هدف را شناسایی می کند و تمرینات کششی معمولی را برای رسیدن به اهداف انعطاف پذیری شما آماده می کند.

علاوه بر این، تاندون های مرتبط برای حفظ نرمال شدن طول عضله و نسبت کشش کار می کنند.

به دلیل حرکت مکرر سیستم اسکلتی عضلانی آسیب دیده، آتروفی عضلانی و مشکلات وضعیتی مرتبط را برطرف می کند.

ماساژ و تکنیک های بافت نرم
تکنیک های ماساژ بافت نرم شامل اعمال مستقیم فیزیکی روی ماهیچه و سایر بافت های نرم بدن شما می باشد. در این تکنیک، فیزیوتراپیست ها عضلات، تاندون ها، رباط ها یا سایر بافت های همبند مانند فاسیا را هدف قرار می دهند.
بسته به شدت زخم ناحیه مورد نظر، فیزیوتراپیست عمق، فشار و مدت ماساژ را تعیین می کند. جریان اکسیژن را بهبود می بخشد که به آرامش عضلات و بالا بردن سیستم گردش خون کمک می کند.

تیپینگ فیزیوتراپی
این روش شامل استفاده از تکنیک‌های تسمه‌بندی و نواربندی است. تکنیک های نوار چسب بر اساس سختی سبک کاربرد متفاوت است.

پس از تجزیه و تحلیل کامل، فیزیوتراپیست در مورد سبکی تصمیم می گیرد که به تثبیت آسیب و کاهش بار ساختارهای آسیب پذیر یا دردناک کمک کند.

طب سوزنی و سوزن خشک
ما از طب سوزنی و سوزن خشک برای تسکین درد و کمک به توانبخشی آسیب شما استفاده می کنیم. این روش یک درمان کوتاه مدت موثر برای درد است.

در این تکنیک، متخصصان سوزن های یکبار مصرف ظریف را در نقاط خاصی در امتداد نصف النهار وارد می کنند. در نتیجه، تغییر جهت و تغییر مکان جریان انرژی رخ می دهد. در نهایت تنش و استرس را از بین می برد.

تکنیک های فیزیوتراپی ورزشی
اگر ورزشکاری هستید که اخیراً از آسیب دیدگی رنج برده اید، این گزینه برای شماست.

برنامه کششی پویا با تمرینات گرم کردن شروع می شود. روتین های ایده آل قبل از ورزش شامل یک گرم کردن کلی برای چند دقیقه است تا زمانی که بتوانید مقداری گرما را در عضلات خود احساس کنید.

سپس، کشش های ثابت پایدار را برای حدود 20 تا 30 ثانیه انجام می دهید.

در نتیجه، شدت حرکات کششی به ترتیب تدریجی افزایش می‌یابد و می‌توانید تمرینات سبکی را انجام دهید که نیازهای ورزش شما را تکرار می‌کند.